Pages

Selasa, 18 Februari 2014

4 tanda lelaki sedang menipu

0 komentar




Mari bercerita tentang LELAKI. Selain peminat fanatik BOLA, lelaki juga amat cenderung dengan sikapnya yang suka MENIPU. Sabarrrrrrrr… Saya tak kata SEMUA LELAKI SUKA MENIPU, cuma segelintir saje. Yang suka menipu pun selalu sebut “bohong sunat je”. Bohong pun ada sunat ada wajib eh??? Huh!

Tapi kaum perempuan tak perlu risau lagi. Sebab, sekarang kita dah ada cara untuk membaca bahasa tubuh si dia ketika menipu. Teknik bahasa tubuh yang akan kita bincangkan kali ni dilakukan oleh orang lelaki tanpa disedari. Semakin diorang cuba untuk cover, kelakuan-kelakuan ni akan menjadi semakin jelas! Mari baca 4 TANDA LELAKI BILA MENIPU… Kesian…hehehe…

1 – Melihat ke arah atas kiri

Menurut pakar bahasa tubuh, Janine Driver, jika mata seorang lelaki memandang ke atas kanan ketika berbual, itu menandakan dia sedang cuba mengingat informasi dari memorinya. Tapi, bila matanya memandang ke atas kiri, ada kemungkinan si dia tengah mereka-reka jawapan. So, ada baiknya bila duduk berborak, kita duduk lah di sebelah kanan si dia.

2 – Tiba tiba memasukkan tangan ke dalam poket

Bila seorang lelaki merasa selesa dan selamat, biasanya mereka akan membiarkan telapak tangan dalam posisi terbuka. Jadi, bila dia berbohong, secara automatik dia akan cuba menutup telapak tangannya.

3 – Mengangkat salah satu atau kedua dua belah bahu

Ini pun salah satu tanda yang sangat jelas pada seorang lelaki yang sedang berbohong. Biasanya, dia akan melakukan hal ini ketika mengucapkan suatu penipuan.

4 – Menggosok gosok hidung

Biasanya yang ini dilakukan oleh lelaki yang tak biasa berbohong. Dia akan merasa stress ketika menipu, menyebabkan aliran darah ke hidung meningkat dan hidung menjadi gatal.

Leave a Reply